Erialad

Kujundajad nuputavad päevast päeva, mismoodi inimeste elu ja keskkonda mugavamaks, paremaks ja kaunimaks teha, kuidas väheste vahenditega saavutada võimsaid tulemusi.

Kujundajaks ja disaineriks ei pea sündima! Piisab õppimisest.

Selles valdkonnas võivad läbi lüüa kõik, kel nupp nokib.

Kas sa kunstiringis oled käinud või mitte – kui sulle meeldib juurelda, mis asjad just nii on, nagu nad on ja kas ei saaks kuidagi paremini, kui sa armastad leiutada ja katsetada, kui sulle sobib koostöö ja inimeste aitamine, siis võib sinustki saada kujundaja või disainer.

 

Vaata videot ja saad teada, miks tulid Tartu Kunstikooli õppima näiteks Mette Mari ja Kristin.

3D kunstnik-kujundaja

3D kunstnik-kujundaja põhihariduse baasil

Õppesse saab tulla nii põhi- kui keskhariduse baasil. Mõlemal juhul on õpe statsionaarne ja toimub Tartu Kunstikoolis.

ÕppeliikÕppevormEeldus alustamiseksÕppeaeg
ÕppeliikKutsekeskharidusõpeÕppevormStatsionaarneEeldus alustamiseksPõhiharidusÕppeaeg3.5 aastat

See on nutikas eriala kutseõppes, mille aluseks on 3D tehnilised ja üldkunstilised oskused. 3D-maailm on selles mõttes huvitav, et ühest küljest on see väga tehniline, seal on keeruline matemaatika, mis pilti kokku paneb, aga teisest küljest on vaja ka kunstniku silma ja vormitunnetust. Kombineerida tuleb neid kaht.

Erialana saab arvutiprogrammide abil kolmemõõtmeliste maailmade loomist õppida vaid Tartus. Blender on tasuta graafikaprogramm, mis võimaldab modelleerimist, virtuaalse savi voolimist, valmis arvutatud piltide keerukat järeltöötlust, sisaldab mängumootorit ning pakub ühtlasi ulatuslikke animatsioonivahendeid. Sedavõrd laia funktsionaalsusega programm on haruldane tarkvaraline kombinatsioon, mis võimaldab luua filme, arvutimänge ja 3D-printerite vahendusel ka käegakatsutavaid objekte. 3D mudeleid kasutavad arvuti- ja nutitelefonimängud, koomiksid, visuaalmeedia, (multi)filmid, filmide järeltöötlus ja eriefektid, reklaamid, arhitektuur, tootearendus, freesimine/graveerimine, laserlõikus, projekteerimine, stiilinõustamine, toodete visualiseerimine, tarkvaraarendus, hasart- ja õppemängud, tööstusgraafika  jne.

Blenderit on väga lihtne kasutada, kui oled selle selgeks õppinud. Omal käel on see samuti võimalik, kuid juhendamise korral saab keerulistest kohtadest lihtsamalt üle. Algus olevatki kõige raskem ja teise aastal näeb juba rohkem töö loomingulist poolt. Nii nagu igal kujundamise eriala, nõuab ka 3D-kujundamine aastatepikkust harjutamist.

Õpetamiseks kasutatakse peamiselt vabatarkvaralisi lahendusi ehk selliseid programme, mille igaüks võib internetist oma arvutisse laadida.