Vastuvõtt

Erialad

Kujundajad nuputavad päevast päeva, mismoodi inimeste elu ja keskkonda mugavamaks, paremaks ja kaunimaks teha, kuidas väheste vahenditega saavutada võimsaid tulemusi.


Kas sa kunstiringis oled käinud või mitte – kui sulle meeldib juurelda, mis asjad just nii on, nagu nad on ja kas ei saaks kuidagi paremini, kui sa armastad leiutada ja katsetada, kui sulle sobib koostöö ja inimeste aitamine, siis võib sinustki saada kujundaja või disainer. Selles valdkonnas võivad läbi lüüa kõik, kel nupp nokib.

Kujundajaks ja disaineriks ei pea sündima! Piisab õppimisest.

Vaata videot ja saad teada, miks tulid Tartu Kunstikooli õppima näiteks Mette Mari ja Kristin.

3D kunstnik-kujundaja põhihariduse baasil

3D kunstnik-kujundaja põhihariduse baasil

Õppesse saab tulla nii põhi- kui keskhariduse baasil. Mõlemal juhul on õpe statsionaarne ja toimub Tartu Kunstikoolis.

ÕppeliikÕppevormEeldus alustamiseksÕppeaeg
ÕppeliikKutsekeskharidusõpeÕppevormStatsionaarneEeldus alustamiseksPõhiharidusÕppeaeg3.5 aastat

See on nutikas eriala kutseõppes, mille aluseks on nii 3D tehnilised (3D-modelleerimine, tekstuurimine, valgustamine, varjundamine, renderdamine, digivoolimine jne) kui ka üldkunstialased oskused (näiteks maalimine, joonistamine, värvus- ja vormiõpetus, kompositsioon). Lisaks on viis korda aastas toimuvate ühenädalaste erialaste töötubade raames võimalik põhjalikumalt õppida animatsiooni, erinevaid mängumootoreid, kasutama VR-tehnoloogiat jne.

3D-modelleerimine toimub valdavalt vabavaralise Blenderiga. Sedavõrd laia funktsionaalsusega programm võimaldab luua filme, arvutimänge ja 3D-printerite vahendusel ka käegakatsutavaid objekte. 3D mudeleid kasutavad arvuti- ja nutitelefonimängud, koomiksid, visuaalmeedia, (multi)filmid, filmide järeltöötlus ja eriefektid, reklaamid, arhitektuur, tootearendus, freesimine/graveerimine, laserlõikus, projekteerimine, stiilinõustamine, toodete visualiseerimine, tarkvaraarendus, hasart- ja õppemängud, tööstusgraafika  jne.

Blenderit on väga lihtne kasutada, kui oled selle selgeks õppinud. Omal käel on see samuti võimalik, kuid juhendamise korral saab keerulistest kohtadest lihtsamalt üle. Algus olevat kõige raskem kuid teisel aastal näeb juba rohkem töö loomingulist poolt. Nii nagu igal kujundamise eriala, nõuab ka 3D-kujundamine aastatepikkust harjutamist.

Erialane väljaõpe toimub meie Aparaaditehase ruumides

Julgustame oma õpilasi juba esimesest kursusest alates osa võtma tootearendusvõistlustest ja teistest koolivälistest üritustest. Näiteks sel õppeaastal oleme õpilastega käinud häkatonidel nii Riias kui Tallinnas, kevadsemestri jooksul on veel plaanis ära käia mänguarendusüritusel Riias (Global Game Jam) ning Läti suurimal VR-häkatonil (Valmieras), valdav osa meie selle aasta osalenutest on koos oma tiimidega ka auhinnaliselt tunnustatud saanud (Riia VR häkatonil I ja  III koht, Tallinnas Garage48 EdTech’il hinnati eriauhinna vääriliseks kõik 4 meie õpilaste osalusega tiimi). 

Häkaton on sündmus, millel osalemisega:

  • arendavad õpilased probleemilahendamise ja koostööoskusi;

  • loovad õpilased väga väärtuslikke kontakte erinevate eluvaldkondade ekspertidega, mis on suureks abiks oma tööalase karjääri käimalükkamiseks;

  • omandavad õpilased uusi erialaseid oskusi ja teadmisi (mis tuleb sageli omandada piiratud aja jooksul nö käigu pealt). 

 

Mõned fotod Riia ja Tallinna häkatonidelt

Koostöös Tartu Teaduspargi ja TÜ Arvutiteaduse Instituudiga on ellu kutsutud mänguarendusklubi APT GameGenerator, mille tegevuse eesmärk on mänguarendajate kogukonna omavahelise suhtluse toetamine, üks kuni kaks korda kuus toimuvad temaatilised loengud ja töötoad, 2...3 korda aastas toimuvad meie kooli ruumides mitmepäevased mänguarenduse üritused (Ludum Dare, Global Game Jam), kuhu on oodatud osalejad ka väljastpoolt kooli.

Kõigil mainitud üritustel osalemine on vabatahtlik, kuid osalust arvestatakse kooli õppetöö osana (erialased valikained).

Koostööle orienteeritud ja teadmistejanuliste õpilaste jaoks ei ole kooli järgselt töö leidmine probleem, parimatele avanevad karjäärivõimalused juba kooliajal. 3D-modelleerijat peetakse üheks sellise ameti esindajaks, mida on tulevikus järjest rohkem ja rohkem vaja.